вторник, 3 ноември 2015 г.

КЮФТЕТА В ЧУШКА на фурна




Имах идеята да правя едно чудо с кълцано месо и се бях подготвил със свински бут и телешко. Имах и едни червени чушки ..., та в общи линии се бях насочил да правя пълнени чушки с кълцано месо и ориз на фурна, но ми се стори малко "тривиално", а си бях накълцал мръвките ... Почна едно любимо предаване и реших да съкратя времето за готвене и се роди това ти ми мързеливо чудо ... още повече, че си го правих пред ТВ-то и то с чашката бърбън в близост

Продукти:
около 1 кг кълцано на ситно месо (смес свинско и телешко почти поравно), но може и с обикновена кайма.
5-6 червени капии (и една зелена)
(едната червена и зелената, почистени и нарязани на ситно)
1 лютива чушка (може да се замени с готово чили), почистена от семките и нарязана на ситно
1 глава лук, нарязан на ситно
4-5 скилидки чесън, нарязани на ситно
сол и черен пипер на вкус; 1 ч.л. млян кимион; 1 ч.л. червен пипер; риган.
(подправките са въпрос на вкус)
около 150 мл бира
10-а пъдпъдъчи яйца

Приготвяне:

Всички продукти (разбира се без целите чушки и пъдпъдъчите яйца) се омесват добре и става една страхотна кайма (аз задължително й слагам една супена лъжица кисело мляко със загасена с оцет сода). Оставя да се да почине малко.
Чушките се разрязват по дължина и почистват от семенлъците, като се стремим да остане цяла половинка (като лодка).
Всяка половинка се пълни с кайма, като по средата се прави нещо като кладенче с пръсти (за да може после да се сложи яйцето).
Подреждат се в намаследа тавичка и се пекат на загрята фурна на около 200 С - за около 20-а мин.
Сетне се вадят - във всяка от вдлъбнатините се чуква по едно яйчице и се допича ...
Става много бързо, много вкусно .... дори е по-удачно от кюфтета на фурна ...
Може да се сервира с каквото си искаш, но най-подходящо е с печени зеленчуци, но може и с пресни ... или с картофено пюре и т.н.
Абе, живи си кюфтаци, но опечени в чушка ... ;D 


Няма коментари:

Публикуване на коментар