неделя, 1 март 2020 г.

ЛАФОРИЗМИ


 Всичко започна с това, че се разрових из библиотеката си да търся на Иван Хаджийски "Психология на българския народ". Няма да коментирам това, защото не ми е тема, но точно до първия му том ме изненада едно книжле в кожена подвързия.
 Бая се изненадах и първо дръпнах него. И ухаааа ... Каква изненада! 
 Оказа се моята първа книга от Самиздат ..., кото си бях нарекъл "Лафиризми".
 Годината е 1985 год. Печатам на 1/2 лист А4 на подарената ми от половинката "Марица 11", купена на старо, че новата беше колкото ми е месечната заплата ... А тя старателно събираше листчетата, зашиваше и накрая я подвърза собственоръчно в тази кожена подвързия...
 И тъй като до мене беше голямото Чедо, взехме да я разглеждаме, а то пита - Абе, Тате, ти това си го мислил и писал? Май си бил уменничък?
Отговарям й, че сега не съм затъпял повече, ама съм се оставил на удоволствието от бърбъна, ама оно неуморимо:
 -Ама ти нещо публикувал си в печата?
И без да се замислям изстрелвам:
 -Да бе, много, но под псевдоним - Матей Батков ...
И като ме обзеха едни спомени, та като си сипах едно, две, три ...
Е поне да споделя нещичко от време оно и все пак да знаете, че си е личто творчество:

















 Май ще се захвана с цялото книжле, което никак не е малко.
 Бил съм умничък, за разлика от сегашно време - дет бръбратите в главата ми са повече отколкото на поляната.
 Па ако някой има идея как да ги издам като книжле, нека сподели ...

2 коментара:

  1. Ще чакам с нетърпение преиздаването.
    Потърси програмата ABBYY FineReader ще ти помогне в дигитализиране на книжлето.

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за идеята. Ще се пробвам.

    ОтговорИзтриване