понеделник, 23 септември 2019 г.

Пържено агнешко


 Честно да си призная, обичам агнешкото месо в много варианти, но все съм го правил печено.
  Дядо, Бог да ги прости, бе овчар и от дете съм израстнал с овцете и агнешното - цяло агне на пещ, агнешко на фурна, агнешки кебап в плик и т.н. и т.н. От Дядо знам, че след заколването на агнето, трябва да се "отече" 24 часа на ченгела  и след това да се готви. И си признавам без бой, пържено прясно агнешко до сега не съм правил.

Само че се случи така приятел да ми донесе едно бутче от току що заклано агне - като го пипнеш, още е топло. Знам си моите предразсъдъци и запитах в групата "В моята кухня" за съвет - със 100-а коментара направо ми "разказаха играта" - от толкова съвети - трябваше направо да го хвърля в кофата...
Умници :) 
Не можело да се готви, не можело да се пържи - трябвало да се пече и т.н. Направо ме "хвърлиха в тъча"....
Отделих си частта от гръбнака с опашката, а от бута си отрязох едни ситни парченца около 3х3 см заедно с мазнотийката ...
Горе долу за две души - почти 500 грама, които овкусих с червен и черен пипер. Ръснах малко гурме сол, джоджен и смлян  розмарин.
Размесих и оставих в хладилника за два три часа докато получа отговори от "Моята кухня".
е, не ми бяха от полза ... 
От такива съвети може само да те заболи главата - разчиташ, че ще ти отговорят на конкретен въпрос, а философия по Елински ... 
Разбрах, че трябва да с оправям интуитивно ...
Загрях в тигана 2 с.л. гъша мас и 1 с.л. олио, бухнах 2 скилидки чесън и 1 не много люто чушле и след тях агнешкото месце.
Запържване за около 5-6 минути  като го видях, че започва да се зачервява, една шепичка прясна коприва.
Лелей какво стана - отвън хрупкава коричка - а от вътре меко и крехко месце...
След ваденето на месото - в същата мазнина нарязани картофи и една тиквичка.
Не мога да опиша вкуса на картофа - направо безумие ... а тиквичките ... скапахме се ...
Божей, станах на 63 и за пръв път правя пържено агнешно. 
Повярвайте, Дзверска вкуснотия ...
А и една тънкост - пържи са на по-слаб котлон и под капан ... Но за кратко, в момента, в който стане червено, се вади ... Иначе ще ядете "трески" и ще оплювате Дзверски вкусно, а не го искам.
Направете и сетне ми кажете НАЗДРАВЕ!


Няма коментари:

Публикуване на коментар