неделя, 23 юни 2019 г.

Домашни коктейлни череши


 Череши на пазарЯ все още бол. ама на мен не ми се правят сладка или компоти - малко са ядящите ги в къщи, па и понаправих. От друга страна, много харесвам коктейлните череши. не за украшение, а ей така - като мезенце към питието. Та реших да понаправя малко. Ама то решението ми не дойде ей така, а след като бухнах в два буркана череши и ги залях с водка. Знам, че ще се съхранят идеално. Та покрай тях ми хрумна на коктейлните... Знам как се правят в промишлени условия - химикали, изкисване, обезцветяване, сетне боядисване... Гадост. Гадост, ама ми харесват.
 Както във всички случаи, когато не съм правил нещо, минавал пълна програма по обучение. 
 Изчетох поне 100 публикации и в общи линии голямата част се обединяват около някаква рецепта на Жак Папен - череши с част от дръжката, глюкоза малко алкохол. 
 Е, не ми хареса. Чел съм, че костилките съдържат нещо неприятно, поне горчиво и знам, че алкохолът ще го извлече със сигурност.
 Та да споделя моя вариант: 
 Черешите се измиват и почистват от костилките. Ползвах 500 мл буркани и затова давам пропорциите за такъв буркан.
 Всеки буркан се пълни с почистените череши. Сипва се една с.л. ванилов сироп - продават един такъв по магазините - вижда се от снимката. Сипват се и 50 мл черешов ликьор. И такъв се продава.
 90 грама захар се разтварят с 60 мл вода и се прави сироп, който се вари почти до карамелизиране. Горещият сироп се излива върху черешите. Съдината се "замива" с малко качествена водка и това се сипва в буркана, долива се почти догоре с водка. Затваря се и се обръща върху капачката. От врелия сироп, всичко е затоплено и бурканът се херметизира.
 Това е ... Оставя се на хладно и тъмно място и след 2-3 месеца може да се консумира.
 В името на експеримента направих един буркан, в който замених водката с бренди, а в друг с ром и водка. Ще видим какво ще стане.
 Срце (?!) юнашко не изтрая - пробва едно малко бурканче на третия ден - бяха страхотни. 
Направих и още няколко варианта - с цели череши с дръжките - с добавка на различни сиропи.

Сега просто ще трябва да почакам няколко месеца.

 В крайния резултат съм сигурен, но пак ще докладвам ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар