четвъртък, 27 февруари 2020 г.

"Баница" от спанак, сирене и лаваш


 От как съм открил лаваша, дали направен от мене в къщи или купен готов, рядко купувам кори за баница (освен когато твърди съм решил да правя стандартна баница), а в останалите случаи ползвам именно Лаваш. Става като основа за пица, за руло със сирена и куп други неща. Какво ли не съм правил с него.
 Та онзи ден по пазаря виждам спанак по 1,50 лв за 0,500 кг и вдъхновено купувам две торбички. Добре, че не аз го чистих и мих, че инак щеше да ми се отели волЪт. Но тази дейност биде извършена под моето вещо ръководство - мустачките изрязани и изхвърлени, дръжките изрязани и събрани старателно и листенцата измити и отделени. 
 Въртеше ми се идея за някаква супа или нещо със спанак - нали е бъкан с железо и е полезен за дъртофелните ни организми и повишава хемоглобина.
Първоначалната ми идея бе направя прясна салата от спанак със сирене и като взех, че то нарязох кат за куче и смесих със сирене около 300 грама.
В тоз ти ми момент мярнах в хладилника пакета с лаваша, намерих тава с размерите на лаваша. На дъното турнах един лест хартия за печене, отгоре един лаваш, а в спанака със сиренето - 1 кофичка кисело мляко, 1 ч.л. сода и 3 яйца от най-големите. Всичко това добре се обърква с лъжицата, а върху лаваша се сипва малко зейтинец.
Върху лаваша се слага половината от спанено-яйцено-се.иренената смес, друг лист лаваш, малко мазнотийка и останалата смес от спанака и захлюпва с третия лаваш.
Притеска се добре и се нарязва на квадрати с остър нож.
Отгоре се залива с 1/2 кофичка кисело мляко, разбито с едно яйце и се пече в превварително загрята фурна на 180С за около 40-а минути.
Всичко си зависи от Хурната. В нашТа се зачерви за 40 мин., турнах фолио отгоре и пекох още 10 мин.
На снимката изглежда като изгоряло, но не е така - това е от телефона и светлината.
За около 5 лефа - една цяла баница за поне 4-ма, невероятно вкусна и т.н.
Здравословна при това.
Излъгах - излизат поне 6-7 порции и е невероятно вкусна.
Прави се лесно и за времето прз което писах това щях да направя поне 3 баници.
А за дръжките на спанака и няколко листенца от него ще напиша отделно.
Щом а можах да  я направя за Вас ще е още по-лесно.
Правете без да се плашите. Щом аз успях, Вие ще се справите като с детска играчка.
НАЗДРАВЕ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар