неделя, 2 февруари 2020 г.

Мезелък от свински гърди на пара


 Започвам да пиша тази публикация още докато мезето е на дъската и съм си турнал питието и дари не съм му измислил име. Надявам се, че докато я напиша, все нещо ще ми хрумне.
 Днес е неделя и при това Петльовден, и при това огледална дата - 02 02 20 20. Голям праз, ама си го възприемаме като по-специален ден, та и затова - опит за по-специално меню в къщи- ей по така. 
 Ще се огранича до първото нещо - специална крем супа от лапад с моркови и други нещица, защото тя има отношение към този мезелък.
  И до второто- от вчера съм овкусил едни свински гърдички със сол, църно пиперче, кимионче и оставил нарязани на дълги ивици в хладилника с идеята тази вечер да бъдат пекнати на скарата.
 Това в общи линии е предисторията, а към нея една добавка - заради вчерашния Трифон забравих да извадя лапада от фризера. Все едни случайности по никакво време...
Не гледате снимката, тя е възстановка след направата на всичко.
Като се присетих, че лападът се седи замразен и няма как да си направим крем супата с него, го извадих от фризера, бухнах в купата на мултито, капнах му малко водичка и 2 с.л. масло и ха ха да включа уредчето като ме осени Свише идеята да турна отгоре оная джаджа за варене на пара. А върху нея разположих свинските гърдички.
Програмката е 30 мин. варене. Напълно достатъчно време лападът да се разтопи и да е готов за направия на супата. Месото си беше поизкарало белтъчините и започнало да омеква.
Поизгледох го като голям камък, махнах джаджата и си подгових всичко за направията на супата. И отгоре отново онази джаджа. Докато супата се вари, програмката е 40 мин., месото си остана да се оварява на парата.
Не се стърпях и някъде около 20-тата минута реших да си видя мръФката, стори ми се готова и махнах съдината от кукъра и се оставих супата да си се вари.
Преди 30-а минути го извадих, оставих да поизстине, резнах и опитах. Е и веднага си налях питието - такова мезе от свински гърди на пара не бях до сега - крехко и топящо се. 
Па и най-важното - докато си правиш супата, си правиш и невероятно мезе от свински гърди.
И да знаете това не е рецепта, а просто начин за направия на една невероятна вкуснотия.

N.B.Само една бележка - трябва да се наглежда от време на време, за да не се "изпусне", защото ще стана твърдо, а не сочно и на другия ден няма да може да се яде. Идеален е вариантът с ползване на термометър за печене - стига 68С макс 70С и веднага се вади. Длъжен съм да предупредя, защото разлика от няколко градуса в повече ще го направи просто преварено месо, а не крехък и сочен деликатес.
Заглавието ей сега ми хрумна и приемам идеи.
НАЗДРАВЕ!

2 коментара:

  1. А без мултикукър и без термометър, какви препоръки за направата имаш? Мнооого ме грабна рецептата...

    ОтговорИзтриване
  2. Просто тенджера с поставка над водата. Само не знам термометъра как може да се замени ...

    ОтговорИзтриване