петък, 19 юли 2019 г.

Овкусена сол със салвия и розмарин


 Каквото и да си говорим, колкото и да надаваме вой против солта, че е вредна и т.н., ястие без сол просто не е ястие и не знам дали някой ще го яде. Отделно от това, че придава вкус на храната, тя е и невероятен консервант. Имало е години, когато е била по-ценна и от златото. 
 Ама да не се отплесвам - темата е позната, а и целта ми е покажа още един вариант на темата овкусена сол. 
 В блога съм дал варианти на такава - овкусена сол за картофи и зеленчуци; както и универсална гурме сол. Показал съм и домашна пушена сол, за което получих много критики, че изкуственият дим е канцерогенен и направо съм предлагал отрова.
 С тези видове сол не мисля, че съм открил топлата вода, както наскоро се изказа читател на блога ми, но мисля, че това са просто полезни предложения.
 Не случайно т.нар. шарена сол или шопска е невероятно популярна като мерудия, а за самардалата да не говорим.

Та да си дойдем на думата:

необходими са 5 с.л. едра морска сол; 4-5 листенца изсушена салвия и един стрък изсушен розмарин - само връхчетата.
Солта и сушените подправки се слагат в онези древните мелнички за кафе (имам предвид електрическите) и на три четири партиди се смилат. 
Може съвсем финно, може и на по - едро - въпрос на предпочитание.
Съхранява се в стъклен буркан, а иначе се пълни солничката с такава сол.

Количеството на подправките е условно - всеки може да ги нагласи според вкуса си - да засили салвията или розмарина или да ги остави съвсем малко.
Тази сол е много подходяща за салати, за меса и т.н. а и само да се наръси препечена филийка с масло става.
Така променя вкуса, че просто не е истина.
Направете и няма да съжалявате.

Няма коментари:

Публикуване на коментар