понеделник, 7 септември 2015 г.

Сок от смокинови листа


За сока от смокинови листа прочетох някъде из нета, но не помня къде - дори не си спомням точни пропорции. Беше няколко часа преди да си тръгнем от Созопол. На бърза ръка набрах една торба с листа (имаше смокиново дърво до нас) и го направих още като се прибрахме - дет викат хората, не бяхме разтоварили багажа и го сложих да се вари.
Юрнах се да го правя веднага, докато листата са си свежи. Па и обичам смокините като плод, на сладко и на ракия даже. Да не говорим за сладко от смокини - този път от всички разновидности си накупих от бабите в Созопол, защото знам, че няма да имам време, а тях си ги познавам и знам, че си го варят истинско домашно. Та сок или сироп от листа нямаше как да не запали интереса ми.

Самият сок се прави много лесно и описвам как го направих:
30 листа се измиват и с горе долу с 2,5 л вода се варят около 30-40 минути. Варих ги в мултитенджерата (кукъра де). Поради недоверието си, добавих и един салкъм черно грозде ...



 Сетне се прецежда през кухненска хартия; оцедената течност се връща в тенджерата и се добавя захар - на 2 л. течност сложих 800 грама захар. Вари се до сгъстяване - като вдигнеш лъжичката да капе... бавно
Като при сладката. Слага се лъжичка лимонтузу и сетне в буркани  и с капачките надолу.
 Ами това е...
 Оказа се невероятно ароматно - листата са в пъти по-ароматни от самите смокини - в много от тях има нещо като плодово мляко(сок) - млечен и лепкав. Дори и гроздето не се усещаше ...


 Разрежда се по желание... с ледено студена газирана вода или просто вода. С няколко бучки лед.



Просто е невероятно ароматно на смокини, за да запазя този аромат - не съм слагал нищо повече.

П.П.
Чак след като го направих проверих - Йоланта Делибозова, май първа го е пуснала, дано не греша. 
Аз го видях на друго място и бях скептичен, но го направих и съм доволен. И мисля, че не трябва да се възприеме като мода, а като нещо наистина вкусно. 
Впрочем върви си страхотно с водка...

Благодаря на Йоли.

7 коментара:

  1. Аз благодаря на Вас за идеята,защото не обичам сладко,номного харесвам аромата на смокини.Ще пробвам и ще споделя резултата.

    ОтговорИзтриване
  2. И аз в момента правя сладко и междувременно мия листа за сироп

    ОтговорИзтриване
  3. Днес набрах крехки листа на смокиня и в момента са на оганя.
    Да Ви е сладко на всички. Аз съм възхитена от аромата на сиропа от листата на смокиня.
    Бъдете благословени!
    П.п. Пожелавам Ви дълги години Ви да си правите и пиете от този невероятен дар от майката-природа.

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря. С този сок може да се направи и конфитюр. Потърси в блога "фалшив" конфитюр от смокини. Тука не позволява даване на линк

    ОтговорИзтриване
  5. А как ги варите, изчаквате ли 24 часа листата да изсъхнат от белия лепкав сок? Аз тази вечер набрах листа и в момента ги варя, но не знаех че трябвало първо да чакам 24 часа да изсъхнат от белия лепкав сок, и само ги измих и сложих да се варят, чак след това прочетох в нета че трябвало да се чака 24 часа, сега се притеснявам заради това

    ОтговорИзтриване
  6. Обикновено ги изчаквам да изсъхнат. след това вече ги изплаквам и тогава варя. Не мисля че сте допуснали грешка.

    ОтговорИзтриване
  7. Здравейте! Днес правих без грозде обаче. Стана супер вкусно не съм чакала листата да съхнат хубаво ги измих и сложих да се варят 40 минути. След това прецедих и сложих захарта. Не чаках да се сгъсти много,опитах на вкус сладко с леко горчив привкус и кафяво зеленикав цвят. Определено пак ще направя.

    ОтговорИзтриване