неделя, 17 май 2015 г.

Патешки езичета



Това ако не е екзотика, не знам кое ще да е .. Станал съм на преклонна възраст, някои й казват "третата", но не бях попадал на патешки езичета.
Преди няколко дни пътувах в посока Македония и на връщане се отбих в един магазин на голяма верига. И изпаднах в пълна изненада, когато открих в него патешки езичета. Е те на такова чудо не се бях натъквал - имам приятел, който е един от големите паткари в България, яли сме какво ли не от патицата, но не и езичета. Интересното, че производителят им има голяма база до града ни, има и фирмен магазин, в който често си пазаря вкуснотиики от 10-на години и досега не бях попадал на такова чудо.
(Наред с патешките езичета се продаваха и месо от щраус, от кенгуру и други екзотики, но се нахвърлих на езичетата).
Купих си две опаковки по 0,250 кг на екзотична цена с идеята да се пробвам какво ще се получи.
Всезнаещият Чичко Гугъл взе, че ми даде един единствен производител производител в България и нито една една рецепта. (Направо не може да бъде, но .... толкова....) Ами сега? Имам езичета, моят приятел ми каза, че са деликатни и с костици, но бил ги пробвал - в патките имало куп други по-вкусни неща ... демек, оправяй се сам, след като си купил нещо дето не е популярно.
Докато си стигна до нас, пакетчетата взеха, че се размразиха и нямаше начин да ги оставя на мира, а трябваше да правя нещо .... Все пак 0,5 кг някаква екзотика ...
Ей ги на как изглеждат:


Измих ги хубавата и ги бухнах в тенджерата с водичка колкото да ги покрие, добавих 2 дафинови листа, едно карамфилче, 3-4 зърна бахар и 10 зърна черен пипер и мънинко солчица.
Варих ги около час на бавен огън (на 6-та степен от 9 на котлона).

Прехвърлих ги в друга купа и се започна изчистването - в задната част имат една цяла костица, а в предната около 1 см хрущялче.
Като се изчисти с малко остро ножче се получава ей това:




Направих си труда ги сброя - 250 гр., 35 парчетата.
Пробвах ги в този вариант - не бяха вкусни, нито сол, нито вкус ...
От тук нататък трябваше да ги направя съедоподобни , защото просто сварени не ставаха. Честно си признавам, направо взех да съжалявам, че съм ги купил и съм си играл два часа с тях ...

От тука нататък реших да действам като с обикновен език:
Загрях в тигана масло с една две скилидки чесън и бухнах в тях част от езичетата. Като леко промениха цвета си, добавих и малко черен пипер и още масло:

 

Тези станаха фантастични ...
За другата част от 250 грама се замислих как да я направя? Открих в "склада" едно бурканче гъби Вулвария.


Запържих в масло малко чесън, добавих нарязаните на ситно гъби и сетне езичетата. Размих 1 ч.л. царевично нишесте с малко водичка от варените езичета, добавих му сол и черен и пипер и в тигана.


Е те това не беше дзверски, а божествено вкусно .... И изпи сума ти от последната водка, която открих ...


ПП: Преди време, когото публикувах рецептата за конско, получих въпрос - т`ва защо го публикуваш? И сега е същото - след като се продава, все някой ще си купи и ще се чуди като на дървен камък как да го приготви, а аз му давам два варианта за приготвяне  - и то па начин, по който няма да се засрами и ще поднесе едно чудесно мезе за питието ...
Па за щраусово ще напиша като имам време ...

5 коментара:

  1. Здрасти, отвреме-навреме попадам на блога ти, реших да публикувам коментар по тая рецепта.
    1. Страхотен блог, харесвам ми стила ти написане. Дерзай!
    2. днес в Стара Загора видях същите езичета...11 кв/кг. Разколебах се, не заради цената, а защото прочетох в блога ти че има много чистене. Не ми се занимава...хрущялче...костица...Мани.
    3. В магазина имаше и бели патешки бъбречета...МММ...яко, а? мисля да заложа на тях.

    Със здраве!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цената е нереално ниска и не си струва да се замисля човек. Но е важно да са фабрично изчистени от кожата. Не, че не съм ял с кожа, но не е за предпочитане. Иначе за хрущяла съм написал коментар по-долу.

      Изтриване
  2. Много по-добре. В блога ми има подобна рецепта - Сега остава да кажеш кой е магазина и да крачна да се понакупя, че рядко ги има

    ОтговорИзтриване
  3. Ако позволите една корекция. Няма нужда да се маха хрущялната кост, която е в основата на езичето. Достатъчно е да сте си купил изначално изчистени от кожата езичета (някои търговци не ги чистят преди продажбата). След това се варят около час, след което аз запържвам зехтин с малко чесън, добавям млян червен пипер и като замирише на хубаво пипера изсипвам отгоре езичетата. Разбърквам два-три пъти и сервирам. Когато всеки си взима езиче, го хваща за хрущяла в основата и със зъби издърпва месото от хрущяла. Лесно е, дори е забавно, но най-вече - екзотично. И разликата между този вариант и варианта да ги чистиш предварително е, като между слънчогледови семки с шлюпката и белени такива :). А и самото чистене не ти е работа - по-зле от чистене на черноморски барбун ми изглежда :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пропуснах да кажа, че ги отцеждам от бульона преди да ги добавя към запръжката

      Изтриване