неделя, 4 юни 2023 г.

Малко размисли

     Скъпи приятели и последователи, които надзъртате в моя скромен блог, виждате, че преди месец съм публикувал само две рецепти, а от началото на годината няколко.
    През изминалата 2022 год. също бяха съвсем малко.
    Някои хора биха си помислили, че съм "зарязал" блога, особено след като от "Артемис букс" издадоха две книги с мои дзверски вкусни рецепти (и една в съавторство с невероятната Пепи от "Храна за моите канибали") и ги нарекоха "Библия на мераклията".
    Като започнах списването на блога си през януари 2015 год., т.е. преди малко повече от 8 години, идеята ми беше да популизирам направата на домашни вкуснотийки, особено на домашни колбаси и да забравим купешките деликатеси с множество Е-та и гадни добавки.
    Като се връщам назад във времето и от днешния ден виждам, че съм май съм постигнал доста в тази насока.
    Без претенции, мога да кажа, ч думата шунковар и домашна шунка успях да ги "възродя". А за домашната пуска да не говорим.
    Във Фейсбук без мое участие се създадоха няколко групи за приготвяне на домашни мезета - колбаси, салами, луканки и какво ли не. Няма да ги посочвам, но някои от тях имат десетки хиляди членове и са изпълнени с мераклии, които правят чудеса. 
    Да, наистина правят чудеса - приготвят невероятни домашни деликатеси, правят домашни (в действителност направо професионални) сушилни; на някои от тях творенията са по-добри и от най-добрите промишлени... Рецептите им са невероятни и човек може да се учи от тях.
    В същото време съжалявам, че създадох за себе си неверен образ ... останах доста анонимен, не давах за себе си каквато и да е информация - нито за професионалната си еспертиза, нито за моите възгледи и се стигна до там, че във ФБ най-често получавахх обиди, когато изкажех някакво собствено мнение по наболели обществени въпроси ... "абе гледай си манджичките и саламчетата и не се бъркай там където не ти е работата...".
    Готвенето и направата на домашни колбаси ми е хоби, а си имам професия с доста изяви в нея. Дълги години съдия, а сетне още по-дълги години адвокат с голяма практика.
    Както казваше моято починал преди няколко години съдружник и незаменим приятел - "банкетни фигури", които са пробвали едва ли не всичко в кулинарията ...
    Определено не съм се изчерпал откъм рецепти и идеи.
    Всъщност не прием думата рецепта - най-вярното е идея, а от там собствени добавки ..., за да направиш нещо за себе си и любимите си хора.
    Та сега съм в пълен и задръстен размисъл - накъде ...
    Много съм пътувал из света, посетил съм стотици ресторанти, имам в тефтерите си хиляди рецепти ...
    И се чудя - от тук нататък накъде?
    Върти ми се една идея да сменя стила на блога и да започна да правя публикации за интересни места, интерени ястия и други идеи, то все още мисля и съм на разпът ...

7 коментара:

  1. Мисля, че идеята да публикувате ястия в комбинация с географски места, би била интересна. Само не се отказвайте от блога. Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. нямам такова намерие - прости се чудя накъде? Искам да не е само за рецепти, а за по-интересни неща, че доста често заради блога ме наричат манджаджия и без право на мнение по други въпроси

      Изтриване
  2. … Както казваше моято починал преди няколко години съдружник и незаменим приятел…
    Братчето ми…
    …❤️…💧💧…

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. имам роден брат, но то ми беше повече от роден ... Още като си седна дивана и погледна вляво към фотьойла все очаквам да го видя - кога ухилен, кога вдъхновен от някаква идея, а понякога и леко задрямал :)

      Изтриване
    2. ❤️❤️ и аз още страдам за него … милото ми братче …

      Изтриване
  3. Без да преувеличавам, но когато ми е необходима "консултация", в 99% от случаите използвам червения рецептурник за ОХ, и твоя блог. Благодарение на теб, се осмелих да стартирам преди години с домашната шунка, след изчерпателните ти статии по темата, е и след няколко консултации с теб. От там колбаси и ред други идеи за гозби, пак от теб. След толкова години, разбираемо е да търсиш промяна, но моля те, не се отказвай. Това ще е все едно Ватикана, да затвори врати и да кажат - Каквото било било. Вярвам, че ще намериш начин да разнообразиш себе си и блог-а си. Бъди жив и здрав!
    П.П. Между другото, един обичан от мен кулинар е почти на 90 години, от почти 30 години радва зрителите и вдъхновява с кулинарията си, и не спира да го прави. ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за високата оценка. Опрделено няма да се откажа, но си търся нещо по-различно

      Изтриване