понеделник, 20 декември 2021 г.

Медено-лимонов сироп или сироп "Лимонка"



    Наскоро ни се обади наша позната, видна арменка в града - един малък компютър за рождените дни и семейни празници едва ли не на всеки в града. При това е Хаджийка и много добра готвачка. Заядох е, че скоро не ми е давала каквато и да е рецепта (имам няколко от нея - едната е за дзверски заек, може би най-сполучливата) и че искам да ми даде нещо интересно. Рече и отсече - аз няма да се занимавам с тебе, ще ти донеса нещо на заем и поне една година няма да ме занимаваш с глупости. Па и утре сутрин да си станал рано, рано, че ида.
    Реших се ме взема пак за мезе, ама на другата сутрин рано, рано - още в 8,00 ми звъни на телефона - слизай,че това дет го нося ми тежи. Толкова рано не се събуждам в последно време, ама както и да е ... Донесе ми една невероятна кулинарна книга - "В света на арменската кухня". Няма да я описвам какво представлява - свят ми се зави и от няколко дни я издирвам с ловджийско куче. Направо съкровищница ...
    На първо четене, направо не видях нещо, което да не ми се иска да направя... Дет викат хората от всякъде се олях и окапах от мераци. Е, може да очаквате много нови рецепти, но като за начало реших да направя най-лесното, което ме грабна с полезността и здравословността си - сироп "Лимонка".
Пущам оригинала на рецептата от книгата. Дано не нарушавам авторските им права. Ако протестират, ще премахна снимката. Няма как да дам линк към книгата, че я няма из Нета.
Толкова ми хареса, че веднага реших да я изпробвам - няма съмнение в ползата за здравето ни.
Добре, ама нямаше да съм Я, ако не я бях видоизменил и направил по свое разбиране за полезност. Смути ме в нея захарта.
Та така, дойдох си на думата:
1 кг хубави лимони - добре накиснати в топла вода със сода и сетне измити яко и изстъргани от всечко по тях.
1 кг - хубав домашен мед - не рекламирам меда на "Нико мед", но тяхният за мене е един от най-добрите, поне на шия пазар ... (на практика това е поне 1 и 1/2 буркан мед)
5-6 см джинджифил - обелен и настърган на най-ситното на рендето
1 с.л. куркума - нещо се втелясах и взех от т.нар. "био"
Начина на приготвяне е елементарен:
Лимоните се настъргат на най-ситното ренде - демек корите, а сокът им се изцежда в подходяща съдина. Настърганите кори заедно с настъргания джинджифил и куркумата се смесват с меда и оставят на хладно за поне два дни-да си се "гушкат" и "сближават".
След двата дни цялата тази смес се обърква с лимоновия сок много добре и през много финна цедка се прецежда.
Отцедените части от лимоновата кора и настъргания джинджифил не се изхвърлят - могат да се ползват за някакъв сладкиш и т.н.
Е, те това си е най-голямата играчка в целия този панаГир.
Пълни се в подходяща бутилка и съхранява в хладилника.
В чая се слага по една супена лъжица или се разрежда с газирана водичка. Абе, с една дума полезно сиропче за разреждане и за усилване на имунната система.
Така че правете смело, укрепвайте имунната си система и не се плашете от вируси.
В никакъв случай няма да съжалите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар