четвъртък, 24 февруари 2022 г.

КЮФТЕТА от кайма и чия

 


   Тези странни на пръв поглед кюфтета се оказаха резултат на една случайност. Май така стават някои кулинарни "открития" ...
    Бях си сложил в хладилника около 500-600 грама от моята кайма да се размразява за другия ден и с именно с идеята за направия на кюфтета. Бях сложил и 100-а грама чия да се накисват във вода за сутрешната закуска. На сутринта закуската се "размина", а надвечер като се хванах с кюфтета и вече бях нарязал лука на ситно, установих, че нямаме сух хляб. Не ми се слагаха картофи или нещо друго,а реших да ползвам чията за добавка. На цялото количество кайма - около 1/3 обемна част чия. Добавих една голяма глава лук, нарязана на ситно, 1 ч.л. сол и 1/2 ч.л. черен пипер.
    Реших да не добавям други неща, за да видя какъв е вкусът. 
    Омесих добре - получи се леко мека консистенция, но с намазнени ръце добре се оформяха кюфтета и се държаха много добре при пърженето. Нарочно ги пържих на 2/3 от силата на котлона.
    След като опържих около половината от каймата, ми хрумна да добавя малко овесени ядки в нея - някъде около 2-3 с.л. Премесих, оформих и изпържих.
 Нямах от онези фините, но с тях щеше да се получи визуално по-добре.
    За вкуса може и да не се съмнявате. Невероятно вкусни кюфтета и в двата варианта. Студени се оказаха още по-вкусни.
    Експериментирайте смело и НАЗДРАВЕ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар