понеделник, 6 април 2015 г.

Диетична "мусака" с брюкселско зеле


Ето едно предложение за напълно постна "мусака" или запеканка с брюкселско зеле. Много диетично и здравословно.

Необходими продукти: за 4-5 порции - един пакет замразено брюкселско зеле (0,5 кг), замразен грах - 0,2 кг (или 1/2 буркан); 2-3 скилидки чесън; 1-2 средни глави лук, 2-3 моркова; 1 кофичка кисело мляко, 4 яйца, сол и черен пипер на вкус.

Изпълнението, както при доста подобни неща е изключително лесно. Брюкселското зеле и граха се "сваряват" на пара за 5-6 минутки. За предпочитане е дори да се залеят в купа с гореща вода за няколко минути, докато се приготвят останалите зеленчуци.
Чесъна, лука и морковите се почистват, нарязват на кубчета и задушават до омекване на котлона в 3-4 с .л. вода.
Тавичка (24х24 см) се намазнява и се нарежда първо брюкселското зеле, което междувременно е нарязано на половинки. Добавят се граха и задушените зеленчуци.



















Киселото мляко се разбива с яйцата, добавят се сол и черен пипер на вкус и с тази смес се заливат зеленчуците.
С лъжица се разбърква леко или пък се стръсква тавичката, млечно-яйчената заливка да се разпредели навсякъде и стигне до дъното.





 



Пече се на 200 С - до хубаво зачервяване (някъде 40-45 минути).











Готово е ... Малко търпение, леко да се охлади - 10-а минутки не повече








Много вкусно, много здравословно и диетично. Никакво пържене, минимум приготвяне с продукти, които са полезни...
(особено за хора с непоносимост към брашна, сирена и др.п.)

При сервирането може да се добави и малко кисело мляко или млечно-чесново сосче - въпрос на вкус.



Другият вариант е за тези, които могат да си позволят сметана, кашкавал сирена и т.н. Част от киселото мляко се заменя с готварска сметана и в заливката се настъргва на едро кашкавал или сирене (или пък и двете).