петък, 5 октомври 2018 г.

Гъши дроб с чедър върху бутер канапе


 Това е още един много лесен и вкусен начин за приготвяне на любимия гъши дроб.
 Само че преди да продължа, ми се ще да вметна, че това е 951 - та публикация в блога ми. 
 Предишната, 950-а, за Рибената чорба по случайност се оказва нещо като пълно изследване на наличните рецепти, т.е. от любимия ми тип на проучване.
 Такъв тип публикации имам няколко в блога и ще посоча някои от тях:

 За шунковара - в действителност първата, в която правя цялостен преглед на домашните шунковари и как може да се направи шунка в домашни условия

 За кебапите - на едно място съм събрал доста рецепти за кебапи и връзки към различни сайтове с рецепти за различните видове кебапи

 Стари рецепти за кебапчета - специално за кебапчетата, мисля, че това ми е най изчерпателното и задълбочено проучване на тема - що е то кебапчето и как се е правило в различните години.

След това кратко отклонение, да се върна към простичката рецепта за приготвяне на този вкусен гъши дроб:

За две порции:
300 грама дроб се нарязва на парченца 2,5х2,5 см; изкисва се в студена вода да се изчисти.
Слага се в купа, настъргват му се 50-а грама червен чедър, осолява се съвсем леко и опиперява с бял пипер. Сипва му се 1 с.л. прясно мляко и 2-3 с.л. коняк.
Докато дробът се маринова се отрязват две парчета бутер тесто с размери приблизително 8х12 см, намазват се с разбито яйце като се оформят с леко повдигнати ръбове, набождат се с вилица и се запичат във фурната на 180С до леко зачервяване (около 10-12 мин.).
С лъжица дробът се разпределя поравно върху всяко парче от канапето и се връща във фурната - за около 20-а минути колкото дробът леко да промени цвета си.
Става страхотно вкусен.
Остава ми само да кажа НАЗДРАВЕ!



Няма коментари:

Публикуване на коментар