четвъртък, 2 април 2015 г.

Пържена САЛАКА


САЛАКА!
Като видях надписа на етикета, ми прозвуча доста екзотично и ме заинтригува. 
Признавам, че за пръв попадам на тази рибка. Оказа се, че е семейство Херинги - балтийска дребна херинга с невероятно нежен вкус. Лесна за чистене. Има един недостатък - много бързо свършва ....

1 кг салака, почиства се от вътрешностите, както казах много лесно - леко порване с ножчето и всичко се вади с едно дръпване. 
Измива се много добре и се подсушава с кухненска хартия.


 В един ей такъв пластмасов плик с цип слагам горе долу 3/4 ч.ч. царевично брашно, 1 с.л. сол и ч.л. черен пипер.
Разтърсвам торбичката, пущам всички рибки вътре и пак няколко пъти я разтърсвам.
Така рибката се овалва хубаво в брашното - всичко е чисто, чисто.
И дори я оставям да си поседи там 10-а минути.






Прехвърлям всичко в друга съдина и по няколко рибки се пържат в дълбок тиган със силно загрята мазнина. Тези дни имам мас и затова смесвам мас и олио поравно.

Пържи се до хубаво зачервяване на рибките.

Вадят се и се поставят върху кухненска хартия - на решетка. Така се запазват хрупкави.





Не ме домързя да я почистя от главите и гръбнаците.

Страхотно вкусна рибка.

Хареса ми много повече от средиземноморските сардини.

Върви си с бира и най-вече с бяло винце.

2 коментара:

  1. Любима ми е от няколко години. Махам главата опашката, вътрешностите и гръбнака. Отваря се като книга и прилича на пържолки.пържа или пека на фурна и да изстине пак е вкусна

    ОтговорИзтриване
  2. Е този вариант с цепнатина ми хареса

    ОтговорИзтриване